Prima pagină din istoria curselor din
Campionatul de Formula E, a fost scrisă în China. Cei care se așteptau la o
cursă anostă s-au înșelat, deoarece spectacolul a fost prezent pe circuitul stradal
din Beijing, iar câștigătorul a fost decis în urma unui ultim tur de pistă cu
adevărat electrizant.
Primul loc pe grila de start a fost obținut de Nicola Prost, care a avut un
start bun și a condus plutonul în mare parte din cursă. Intrarea la boxe a fost
interesantă, deoarece piloții au fost nevoiți să schimbe monoposturile conform
regulamentului. Piloții au efectuat rapid schimburile, dar regulamentul impus
de FIA spune, că ei trebuie să aștepte un minut după ce schimbă monopostul.
După intrarea la boxe, cursa a devenit mai interesantă și dououl format din
Prost și Heidfeld a reușit să se detașeze puțin de restul plutonului. Ultima
tură a ePrixul de la Beijing a fost cea mai frumoasă din totalul de 25:
Heidfeld reușea să reducă din ecartul față de liderul cursei, Nicolas Prost și
înainte de ultima curbă a încercat să-l depășeacă pe francez. Fiind vizibil mai
rapid decât Prost, Heidfeld putea să treacă cu ușurință, dar francezul a apelat
la o manevră lipsită de fair-play și a tras volanul către german. În urma
contactului dintre cele două boliduri, mașina lui Nick Heidfeld a fost
proiectată în aer și a lovit parapetul!
În urma acroșajului a fost avariat și monopostul condus de Nicolas Prost,
astfel cursa a fost câștigată de brazilianul Lucas di Grassi, care a profitat
de abandonul celor doi piloți! Pe locul secund s-a clasat Franck Montagny și
Daniel Abt, dar cel din urmă a fost retrogradat pe locul 10 deoarece a folosit
mai multă energie decât permitea regulamentul(a utilizat 28,2 kW din cei 28 kW alocați)
astfel Sam Bird a urcat pe ultima treaptă a podiumului din Beijing.
Clasamentul final al primei curse din Campionatul de Formula E:
- Lucas di
Grassi
- Franck
Montagny
- Sam Bird
- Charles
Pic
- Karun
Chandhok
- Jerome
d'Ambrosio
- Oriol
Servia
- Nelson
Piquet Jr.
- Stephane
Sarrazin
- Daniel Abt
- Jaime
Algersuari
- Nicolas
Prost
- Nick
Heidfeld
- Michela
Cerruti
- Katherine
Legge
- Ho-Pin
Tung
N-au reușit să termine cursa: Sato(a obținut totuși 2 puncte, pentru cel
mai rapid tur de circuit), Buemi, Trulli și Senna. Pe primul loc în clasamentul
echipelor se situează Andretti FE, urmat de Audi Sport ABT și Virgin Racing.
Nick Heidfeld declarat după incidentul din ultimul tur: „Mă simt bine și asta e cel mai important. Am fost în drumul spre victorie.
Sunt dezamăgit, putea să fie o cursă fantastică.”
Nicolas Prost susține că nu l-a observat pe Heidfeld și nu credea că acesta
încearcă o depășire, deoarece nu era loc pentru o asemenea manevră. Ulterior,
francezul și-a cerut scuze pe Twitter.
În urma incidentului, Prost a primit o penalizare de 10 poziții pentru
următoarea cursă, fiind găsit vinovat de comisarii de cursă.
La prima cursă din Campionatul de Formula E, am asistat la depășiri,
schimbări rapide de monoposturi dar și abandonuri și un accident spectaculos
care a decis câștigătorul. Spectacolul a fost prezent pe circuitul din Beijing
și se pare că Formula E, are viitor în calendarul competițional FIA.