Asociaţia
Hip-Tep din Aiud, a fost înfiinţată în 2009 şi cu ajutorul hipoterapiei ajută copiii
care suferă de diverse boli(sindromul Down, tetrapareză, hemipareză, sau
dificultăţi de vorbire). Hipoterapia are efecte beneficie atât fizic(se
îmbunătăţeşte tonusul muscular, rezistenţa fizică, echilibrul, reflexele devin
mai rapide etc.) cât şi psihic(creşte încrederea în sine, ajută la controlul
emoţional, dezvoltă răbdarea persoanei etc.)
La acest eveniment
au participat 5 echipe: Asociaţia Táltos Paripa din Covasna, Asociaţia Sportivă
Zeki din Reghin, Şcoala Speciala din Paşcani, elevi ai şcolii Axente Sever din
Aiud şi membrii Asociaţiei Hip-Tep.
La concursul de
îndemânare au participat copii de 3-7, respectiv 8-14 ani. Majoritatea copiilor
care au participat la acest concurs de îndemânare, erau cu diferite
dizabilităţi. Ei au trebuit să pună
câteva jucării într-un coş suspendat pe un băţ înfipt în pământ, sau să arunce
o minge într-un cerc. Pe tot parcursul traseului copii se aflau pe cai, dar
erau însoţiţi de terapeuţi. La finalul traseului, se putea observa un zâmbet de
satisfacţie pe faţa copiilor care au primit ropote de aplauze de la cei
prezenţi la faţa locului.
A urmat
demonstraţia de voltijă(gimnastică pe cal), un spectacol de mişcări coordonate,
echilibru şi ritm. Pentru încheiere organizatorii au păstrat călăria pe un
traseu cu obstacole.
De la doamna
profesoară Balogh Csilla am aflat, că la înfiinţarea Asociaţiei Hip-Tep au
început cu 5 copii, dar au evoluat şi momentan se ocupă de 50 de persoane,
desigur nu toţi sunt cu dizabilităţi. Cei cu dizabilităţi vin săptămânal pentru
a participa la terapie, iar restul vin pentru a practica echitaţia.
Asociaţia Hip-Tep
are patru cai, dar întreţinerea lor cât şi a pistei necesită o sumă destul de
mare de bani, iar sponsorii sunt puţini. Este păcat că sunt puţini care ştiu de
efectul benefic al hipoterapiei şi mulţi care dispun de surse financiare nu-i
ajută pe cei, care la rândul lor vor să-i ajute pe cei nevoiaşi.
Poze de la evenimentul Pe cai toţi suntem egali: