Tuesday, July 15, 2014

Finala Campionatului Mondial în Social Media

În ultimii ani Social Media a produs schimbări majore în domenii precum marketing, media şi sport. Cu ajutorul platformelor Social Media(Twitter, Facebook, Instagram, etc.) publicul interacţionează cel mai mult în timpul evenimentelor majore.


În timpul Campionatului Mondial de Fotbal din Brazilia aceste platforme au cunoscut noi recorduri. Conform companiei Allot Communications utilizarea aplicaţiilor mobile dedicate evenimentelor sportive ale BBC Sports, ESPN şi Eurosport a crescut cu 300% în timpul meciurilor faţă de nivelul mediu!

Datele furnizate de FIFA, arată că în S.U.A. meciul dintre Belgia şi echipa antrenată de Jurgen Klinsmann a fost vizionat de 5,3 milioane de persoane pe platformele ESPN şi Univision, însemnând un record pentru cei doi furnizori. În timpul semifinalei Brazilia-Germania 35,6 milioane de tweeturi au fost trimise.

Finala Campionatului Mondial a adus noi recorduri atât în istoria televiziunii cât şi în Social Media. Conform portalului hollywoodreporter.com, în Germania postul public de televiziune a avut în medie 34,65 milioane de telespectatori, un record absolut în istoria televiziunii germane. În acest număr nu sunt incluşi cei care au vizionat finala în locurile publice. În Franţa media telespectatorilor TF1 a atins 13,6 milioane, în timp ce în Marea Britanie, BBC a avut 12, 1 milioane, iar ITV 2,9 milioane de telespectatori însemnând un nou record şi în Regat. Cifrele furnizate de paginademedia.ro arată, că aproape 3,4 milioane de telespectatori au urmărit finala pe TVR 1 la nivelul ţării.

Sursa: @twitterdata

Tastaturile au „ars” în timpul finalei, deoarece recorduri noi au fost atinse şi în Social Media. Pe Facebook 88 milioane de persoane au fost activi în timpul finalei şi numărul total de interacţiuni a atins 280 de milioane(comentarii, statusuri, likeuri)!


În timpul finalei au fost trimise în total 32,1 milioane de tweeturi. Cele mai multe conversaţii înregistrându-se la fluierul final (618,725 tweeturi/minut), în timpul golului marcat de Mario Gotze(556,499 tweeturi/minut), respectiv în timp ce a fost au fost desemnaţi cel mai bun portar şi jucător al turneului final(395,773 tweeturi/minut).

Sursa: @twitterdata