Friday, October 19, 2012

Au reacţionat! (UPDATE!)

După ce am scris despre lucrările de asfaltare pe tronsonul Alba Iulia-Aiud, şi am întrebat de ce nu reacţionează presa din judeţul Alba, răspunsul nu a întârziat să apară. Pe portalul de ştiri Alba24, Flavia Nicolae a cercetat puţin subiectul.Articolul merită citit pentru a vedea modalitatea de comunicare a celor de la CNADNR!


Aici puteţi citi articolul de pe Alba24:

Lucrările de asfaltare demarate în urmă cu aproximativ trei luni pe DN1, mai precis pe tronsonul care face legătura între Alba Iulia, Sântimbru, Oiejdea și Teiuş, spre Aiud, întind la maxim nervii șoferilor care sunt nevoiți să tranziteze zilnic acest drum. În timp ce, zilnic, coloanele de mașini devin tot mai mari, iar mai puțin de 20 de kilometri sunt traversați în câteva zeci de minute, reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri continuă să păstreze tăcerea.
Din motive aparent inexplicabile, lucrări efectuate pe domeniul public sunt învăluite de mister și se pare că nimeni nu este în măsură să ne ofere o informație cât de poate de simplă: care este termenul de finalizare a investiției. Contactat telefonic, Liviu Hondola, șeful CNADNR secția Alba Iulia ne oferă un răspuns la care chiar nu ne așteptam: “Am fost informat recent de reprezentanții Companiei de la București că nu sunt abilitat să mai ofer niciun fel de informații în legătură cu lucrările desfășurate aici. Deși sunt efectuate pe raza județului nostru, toate comunicările oficiale se vor face direct de la CNADNR București”.
Afirmațiile lui Hondola sunt oarecum bizar,e având în vedere că facem vorbire despre lucrări publice, vizibile pentru toți și care nu ar trebui să fie tratate ca informații confidențiale. Totuși, mergând mai departe, am apelat și numărul Companiei Naționale de Drumuri unde, deloc surprinzător, nu a răspuns nimeni la capătul liniei.
Lucrările mai durează… se asfaltează până în Aiud
De la apropiați ai CNADNR Alba Iulia am reușit să aflăm totuși că lucrările vor mai dura ceva vreme, dat fiind faptul că se intenționează turnarea covorului asfaltic până în Aiud și că principala problemă o reprezintă faptul că se intervine pe distanțe relativ mari. Nimic în plus însă.
Șoferii trag semnale de alarmă
În timp ce reprezentanții CNADNR își văd liniștiți de atribuțiile naționale, în Alba traficul pe acest tronson devine insuportabil. Șoferii care tranzitează zona continuă să tragă semnale de alarmă pe toate mijloacele de comunicare:
“Compania care lucrează pe această porţiune de DN1 lucrează într-un ritm extrem de lent. Sunt puţini muncitori, dar interesant e că dimineaţa până la ora 9.00-10.00 de multe ori nu vezi nici o mişcare, se circulă în condiţii normale! Puţin mai târziu, însă, surpriză: apar muncitorii şi începe chinul pentru cei din trafic. Atunci când încep să circule tot mai multe maşini, adică între orele 12.00-17.00 se creează cele mai mari blocaje, deoarece probabil politica companiei e ca muncitorii să lucreze între aceste ore! Ciudat, nu? Un drum nu se asfaltează în trei luni!

O porţiune de drum de aproximativ 20 de km e reparată în maxim o săptămână! Desigur, asta e valabil în alte ţări, se pare că în România e imposibil! De exemplu, în Japonia, după un cutremur, un drum rupt în două a fost reabilitat în 4 (patru) zile! Oare în România ce se întâmplă?”, este o opinie exprimată pe blogul “My opinion about”.
“La intrarea/ieșirea din localitatea Sântimbru, județul Alba, DN1 au fost scoase din asfalt în urmă cu 2-3 săptămâni dispozitivele proeminente de marcare, cele perpendiculare pe drum. În locul acestora au rămas șanțuri consecutive de aprox. 3 cm adâncime care afectează serios siguranța circulației, funcționalitatea și integritatea autovehiculelor.
 Referitor la aceasta temă, formulez câteva întrebări:
- care sunt motivele pentru care s-au scos dispozitivele din asfalt, ţinând cont că acestea erau continue, funcționale şi nu afectau circulația fiind plasate acolo de câțiva ani?
- dacă dispozitivele au fost din asfalt, de ce nu s-a intervenit în acelaşi timp pentru repararea acestuia? Măsura incompletă fiind împotriva tuturor conducătorilor auto”, mai atrage atenția un cititor Alba24.

Interesant nu? Se obţin greu informaţii de la instituţiile publice! Oare şi în alte ţări e aşa, sau doar în România?

Sunt mulţumit, că de la o părere exprimată aici, am avut şi eu o mică contribuţie la apariţia unui articol pe această temă. Felicitări celor de la Alba24, şi mulţumesc că au reacţionat!

UPDATE!

Conform portalului de ştiri Alba24, Mircea Pop(directorul CNADNR) a declarat că, lucrările vor fi finalizate până la sfârşitul lunii octombrie! Ştirea poate fi citită aici.