Sunday, May 13, 2012

Profesionalismul de la Alba24

Despre greşelile apărut în presa online am scris de câteva ori. Nu e ceva ieşit din comun să greşeşti, şi jurnaliştii sunt oamenii. Dar când greşeşti, şi cineva-ţi atrage atenţia, tu corectezi greşeala, dar nu aprobi comentariul e ceva ce nu pot accepta! Urmează două exemple, două greşeli marca Flavia Nicolae.



Prima greşeală a fost într-un articol despre un accident în Războieni. Titlul articolului publicat de domnişoara Flavia Nicolae a fost puţin ciudat:

Dar după un comentariu a devenit normal:



Comentariul scris de mine nu a fost publicat, dar titlul a fost modificat.


Am întrebat de ce nu publică aceste comentarii de atenţionare, deoarece nu e prima dată când ei greşesc şi eu corectez greşeala cu un comentariu, dar acesta nu apare. Cei din redacţia portalului Alba24 susţin că, nu se publică de obicei comentariile de atenţionare, doar le mulţumesc celor care contribuie cu sfaturi sau sesizări! Asta nu înseamnă cumva cenzură?



Să trecem peste asta, deoarece următoarea greşeală e şi mai interesantă. Articolul a fost publicat tot de domnişoara Flavia Nicolae.


Trec peste cuvântul postaci care apare în titlu!(ca jurnalist, poţi folosi alte cuvinte care descriu persoanele care postează comentarii la articole)
Lângă acest articol, putem vedea o poză. 



Este vorba despre un comunicat, adresat domnului Kolozsvári Csaba(aşa se scrie corect!) Dar jurnalista, Flavia Nicolae(mă gândesc că nu are probleme cu vederea) nu e în stare, să transcrie un nume de pe un comunicat, într-un articol. Domnul Kolozsvari Csaba, aşa cum este scris în comunicat, primeşte un alt nume, şi devine Koloszvari! Această greşeală nu apare odată, ci de cinci(5) ori! 


Ce poţi să mai spui, când vezi aşa ceva? Oare cei din redacţie citesc articolele după ce sunt publicate?

Felicitări domnişoară Flavia Nicolae, alături de alţi „jurnalişti” contribuiţi din plin la calitatea presei din România!

A mai păţit cineva aşa, comentariile postate de voi au fost cenzurate?

P.S.
1. Dacă cei de la Alba24, citesc această postare şi vor să răspundă, îi asigur că răspunsul va fi publicat!
2. Nu am nimic personal cu această domnişoară, nu m-am certat cu ea, nici măcar nu o cunosc, dar m-am săturat de aceste greşeli, şi comentarii şterse!
3. Sursele mele spun că, Flavia Nicolae deţine postul de redactor-şef la Alba24. Dacă redactorul-şef publică astfel de articole, oare ce aşteptări are de la subordonaţi?