Wednesday, September 21, 2011

AJOFM Cluj, o glumă proastă!


Multe se petrec în ţara asta, şi prea multe mi se întâmplă mie. De azi voi scrie şi despre alte subiecte, nu doar sport!
Azi am văzut un loc de muncă interesant pe site-ul AJOFM Cluj.(Nu pun link către ei, deoarece nu merită)
Am sunat pentru a afla mai multe detalii, după ce m-au transferat de vreo 3 ori mi-au spus că nu au voie să ofere aceste detalii telefonic, doar dacă mă duc personal. Am sunat în Alba la AJOFM, aici mi-au spus că în orice judeţ sunt obligaţi să-mi ofere detalii despre un loc de muncă postat pe site-ul agenţiei de ocupare a forţei de muncă! Am sunat din nou în Cluj, dar tot nu vroiau să ofere detalii, acum doamna care era trecută ca persoană de contact(Nadia Diviricean), mi-a spus că nu poate să-mi ofere detalii, deoarece nu-i permite legea, şi nu are la îndemână respectivele informaţii!!!
Am sunat la Bucureşti la ANOFM, acolo mi-au spus să vorbesc cu directorul din Cluj al AJOFM.
Zis şi făcut, am şi sunat, am vorbit cu dânsul, ca el să-mi spună poveşti, cum că el se străduieşte să ofere locuri de muncă şomerilor din Cluj, că chiriile sunt scumpe în Cluj(am stat cinci, 5! ani în Cluj, deoarece am absolvit o facultate, directore! Ştiu cum e viaţa acolo, şi stai liniştit că nu vreau să trăiesc în lux, ci doar decent!), poate nici nu voi primi bani mulţi, ca să pot să-mi plătesc chiria în Cluj etc. ca la final să-mi spună cei din Alba trebuie să sune în Cluj, să întrebe ei despre locul respectiv de muncă!
Deci lor li se comunică telefonic, dar mie nu! Am sunat din nou la AJOFM Alba, le-am transmis ce mi-au spus din Cluj, doamna cu care am vorbit cred că şi-a făcut cruce, deoarece mi-a spus „Doamne fereşte, auzi la ei...” Mi-au spus că se vor interesa ei, acum aştept să vedem...
Asta e România, ce să mai...iar premierul Boc, spune cu gura mare la televizor că cei care refuză de două ori consecutiv un loc de muncă, nu mai primeşte indemnizaţia de şomaj! Păi mă, tu unde trăieşti, în ce lume? Eu mă enervez, că nu-mi oferă nimeni detalii despre locuri de muncă(deoarece caut!!!), iar tu spui că nu mai dai indemnizaţie la şomeri, dacă refuză două oferte, şi că sunt locuri de muncă în ţară, încât cei care doresc pot muncii în două locuri! Trezeşte-te Boc, realitatea e alta, tu în ce lume trăieşti!?
Cineva a mai păţit aşa ceva, merită să te oboseşti să-şi cauţi un loc de muncă, sau să mai faci o facultate în ţara asta?

7 comments:

  1. Sa nu crezi ca la AJOFM Alba e mai altfel decat la AJOFM Cluj. Urmareste http://dibanut.blogspot.com, daca vrei, si vei afla in curand cum se desfasoara de obicei activitatea si atributiunea principala a oricarei agentii de somaj reglementata prin lege si anume Serviciul de Ocupare a Fortei de Munca. In cazul tau sunt convins ca AJOFM Cluj a avut indicatii clare referitor la acel post. Multe posturi afisate, in presa sau pe site ca oferte ale locurilor de munca, sunt preluate de agentii pentru a da bine in statistica, ele fiind deja ocupate. Adica angajatorul trimite la agentie persoana angajata deja sau pe cale de a fi cu un formular numit Situatia privind locurile de munca vacante obligat fiind de lege sa anunte locurile vacante in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora. Ai inteles. Postul fiind ocupat ce detalii sa mai dea. Aceeasi ar fi fost reactia si la Alba daca se indeplinea acesast conditie.

    ReplyDelete
  2. http://dibanut.blogspot.com/2011/08/oferta-locurilor-de-munca.html
    Daca postul era deja ocupat si angajatorul a indeplinit doar o formalitate trimitand oferta catre AJOFM Cluj e normal sa refuze a da detalii despre post.

    ReplyDelete
  3. Am lucrat la un AJOFM. Detin destule informatii despre felul cum se desfasoara SPOFM. Sigur ai certitudinea ca postul nu a fost ocupat? Ai verificat la firma angajatoare? Sau nici informatii despre firma n-ai primit? Daca da, acei functionari publici care refuza sa dea informatii sunt supusi unor sanctiuni disciplinare in urma reclamatiei scrise. Intr-adevar Serviciile de Ocupare se adreseaza persoanelor fara un loc de munca luate in evidenta dar si acelora care sunt angajati deja si nemultumiti fiind de locul de munca actual vor sa-l schimbe, cu conditia sa fie luati in evidenta.
    Mai e solutie daca vrei sa obtii informatii de la o institutie publica: sa formulezi o cerere tip conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public care nu face referiri la conditia de mai sus.

    ReplyDelete
  4. pai tocmai asta era, ca nu vroiau sa-mi ofere nici o informatie despre postul respetiv, dar chiar nimic! Mi-au spus ca cei de la AJOFM unde sunt in evidenta sa-i sune pe ei, ca sa le comunice informatia, ca apoi cei de aici sa mi-l comunice mie... de parca le era greu sa-mi spune direct mie...

    ReplyDelete
  5. http://dibanut.blogspot.com/2011/09/accesul-la-informatiile-de-interes.html

    ReplyDelete
  6. @Dumitru

    Postul nu era ocupat, ei pur si simplu nu vroiau sa ofere informatii

    ReplyDelete