Tuesday, August 22, 2017

Cum își bate joc OPC București de consumatori!

Am avut neplăcerea de a depune o sesizare la Comisariatul pentru Protecția Consumatorului București. O nepăsare și nerespectare a legislației ca aici, nu am întâlnit nicăieri.

La începutul lunii iulie, 2017 am depus online sesizarea pe siteul ANPC, după care am primit un număr de înregistrare și am fost informat că:

“Conform art.8 si 9 din OG 27/2002, autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă. În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut cu cel mult 15 zile.

Asteptati raspunsul din partea reprezentantilor institutiei noastre la adresa postala/adresa de posta electronica comunicata de dvs in petitie.”

Au trecut cele 30 de zile, nimic, nu primesc răspuns. Sun, la numere de telefon afișate pe site, sună, sună și iar sună, nu răspunde nimeni. Numărul de mobil, e închis, nici măcar nu sună! Dar e trecut pe site, la o instituție, care logic, trebuie să ajute cetățeanul, consumatorul, deci e în slujba cetățeanului!

Trimit un mail, la care primesc un răspuns: 
“Conform art.8 si 9 din OG 27/2002,  autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă. În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită,conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul prevăzut cu cel mult 15 zile.

Datorita numarului ft mare de petitii va rugam asteptati raspunsul din partea reprezentantilor institutiei noastre la adresa email comunicata de dvs.in termenul maxim legal de 45 zile. Multumim pentru intelegere.”

Deci, să țin minte că trebuie să aștept 30 de zile, până la primirea unui răspuns! Problema e că, eu știu de cele 30 de zile, dar voi NU, din moment ce NU ați răspuns în termenul legal, doar după ce v-am atras atenția!

Trec și celelalte 15 zile, am ajuns la 45 de zile, tot fără răspuns! 

Trimit mail din nou, trec câteva zile, nu primesc răspuns, sun din nou. Nu răspunde nimeni! Sun la secretariat(unde nu se dau informații legate de stadiul reclamațiilor!) surpriză, aud o voce, a răspuns cineva!!! Comunic doamnei, numărul sesizării, la care ea mă întreabă, dacă nu cumva am trimis și un mail legat de sesizare! Deci au primit, dar au decis să nu răspundă! Confirm trimiterea acelui e-mail, la care ea-mi spune, că știe că au trecut cele 45 de zile legale, dar comisarul e în concediu și trebuie să mai aștept!

Cum??? Am crezut că n-am auzit bine! Dar m-am înșelat! Asta e România, așa se respectă legea de o instituție publică! O nesimțire și o bătaie de joc, din partea Protecției Consumatorului, o instituție care ce trebuie să facă? Să protejeze consumatorul!

Sunt convins, că nici măcar nu au cercetat problema menționată în sesizare, asta în cazul în care au citit-o și cel mai probabil urmează să primesc un răspuns nefavorabil! De ce? Pentru că în acest caz, cei de la  Protecția Consumatorului, au dat dovadă de nesimțire și de nerespectarea legislației!


P.S. “Politica europeană în materie de protecţie a consumatorilor are ca obiectiv protecţia sănătăţii, a siguranţei şi a intereselor consumatorilor, în temeiul articolului 169 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.” <- sursa În România, se pare că nu se pune problema, sau cei la OPC București nu au aflat!